Rail Nation poprzez historię: część 2


Trzymaj się, przyspieszamy! Lasy i pola za oknami umykają coraz szybciej. Wśród krajobrazów częściej przewijają się mniejsze miasteczka. Pomimo większej prędkości w przedziale jest coraz ciszej. Podróż Rail Nation trwa dalej.

Era 3:

Około 1945-1970

Znowu zaczyna robić się jasno. Można wyczuć zmianę. Dotyczy to też lokomotyw, jako że stare parowozy są zastępowane przez nowoczesne lokomotywy spalinowe. Widać tę ewolucje w naszej lokomotywowni. Nowoczesne świetliki w dachu rzucają światło na lokomotywy.

Niemieccy mistrzowie świata w piłce nożnej wracają w 1954 r. do domu na pokładzie pociągu prowadzonego przez spalinowóz DB serii VY 08.

W 1957 r. Europa zbliża się do siebie i powstaje szereg nowych projektów kolejowych, wśród nich Trans Europ Express. Wielu podróżujących w celach biznesowych lub turystycznych może teraz przemierzać Europę w luksusowych pociągach pierwszej klasy.

ALCO RS-3 podbija cały kontynent, a właściwie dwa ― obie Ameryki. W 1950 r. lokomotywy American Locomotive Company łączą Kanadę, USA, Meksyk i Brazylię.

Gdy pierwszy człowiek stawia kroki na Księżycu w 1969 r. francuscy inżynierowie zaczynają projektowanie eksperymentalnego aerodynamicznego pociągu, który w przyszłości pod nazwą TGV znacząco wpłynie na ruch kolejowy.

Era 4:

Około 1970-1990

Rozwój technologiczny przyspiesza, dotyczy to też lokomotyw. Potężne lokomotywy spalinowe można zobaczyć obok najnowocześniejszych lokomotyw spalinowo-elektrycznych. Lokomotywownia rozrasta się we wszystkich kierunkach, aby pomieścić nieskończoną liczbę pojazdów.

Uwaga, przed nami zakręt! Jednak, zamiast latających w powietrzu bagaży i pasażerów wyrywanych z foteli, wszystko zostaje bezpiecznie na miejscu. Krajobraz za oknem wydaje się być nieco przekrzywiony.

Jednym z pierwszych pociągów korzystających z technologii wychylnego podwozia jest UAC Turbotrain z 1968 r. Ten ergonomiczny pojazd utrzymuje swoją wysoką prędkość także na zakrętach i w mgnieniu oka przewozi pasażerów w USA i Kanadzie do celu podróży.

Ze swoimi 6000 KM GE AC6000 z 1995 r. to jedna z najpotężniejszych pojedynczych lokomotyw spalinowych na świecie. Jest nadal w użyciu na torach całego świata.

EMD JT42CWR jest lepiej znana graczom Rail Nation jako Posejdon. Między 1998 a 2016 wyprodukowano i wysłano do różnych zakątków Europy imponującą liczbę 651 tych pojazdów. Lokomotywa ta także pozostaje w użyciu do dzisiaj.

Szybko i płynnie nasz pociąg podróżuje dalej torami historii. Następny przystanek: świat dzisiaj!

Dodaj komentarz