Odpowiedzi na Wasze komentarze dotyczące przewozów pasażerskich

Drodzy miłośnicy kolei,
Niedawno stworzyliśmy ankietę, w której pytaliśmy o Wasze opinie na temat przewozów pasażerskich w Rail Nation. Cieszymy się z wyników i dziękujemy wszystkim za wzięcie udziału!

Rail Nation Personentransporte

Poniżej przedstawiamy najpopularniejsze sugestie i nasze komentarze na ich temat:

  • 10-minutowa przerwa po reaktywowaniu lokomotywy z muzeum uprzykrza grę i powinno się ją usunąć.
    Odpowiedź: Istnieje ważna przyczyna, dla której nie możemy usunąć tej przerwy. Gdyby lokomotywy mogły być przenoszone między muzeum, a miastami bez przerwy, dawałoby to możliwość teleportowania pociągów między miastami. Miałoby to ogromny wpływ na równowagę i uczciwość gry. Na przykład gracze mogliby przeskakiwać w ten sposób pociągami z jednej części mapy na inną, aby wziąć udział w konkursie. Po nim mogliby znowu przenieść pociągi w inne miejsce, aby tam dostarczać towary. Bez tej przerwy można by także w niektórych sytuacjach opuszczać niedochodową trasę powrotną.
    Wyjaśnienie: pociąg odbył podróż z punktu A do punktu B, został przeniesiony do muzeum, a następnie reaktywowany w punkcie A. Bez obecnej przerwy oznaczałoby to znaczące skrócenie całego czasu podróży.
  • Gracze grający na rzecz miasta nie dostają wystarczająco pieniędzy za przywożenie pasażerów (gdy dowożą ich z sąsiedniego miasta). Z drugiej strony gracze dostają zdecydowanie za dużo pieniędzy, gdy obsługują wiele tras na długich dystansach.
    Odpowiedź: dokonaliśmy już pewnych zmian w tym zakresie. Ta różnica nie jest jednak tak zupełnie niezamierzona. Jeśli wielu graczy obsługuje tę samą trasę, zarobią mniej pieniędzy. Jeśli natomiast gracz obsługuje daną trasę samodzielnie, ma wysokie przychody. Gracze mają być nagradzani za taktyczne podejście do organizowania swoich przejazdów (w tym przy dostawach potrzebnych do awansu miasta). Tak samo jak poświęcenie ogromnych pieniędzy na rozbudowę sieci kolejowej, wszystko to zależy od strategii.
  • Pociągi pasażerskie powinny być dostępne w sprzedaży obok lokomotyw towarowych i nie powinny zajmować tych samych miejsc w lokomotywowni. W sumie powinno być więcej miejsca na lokomotywy.
    Odpowiedź: taka zmiana miałaby bardzo duży wpływ na równowagę w grze. Podczas, gdy teraz gracz musi wybrać jeden lub drugi typ lokomotyw, co zmusza do prowadzenia określonego typu rozgrywki, rozdzielenie slotów oznaczałoby, że każdy mógłby używać obu typów pojazdów. Co za tym idzie, nie byłoby już decyzji „towary czy pasażerowie”. Gracze robiliby po prostu jedno i drugie, jako że obydwa typy lokomotyw tylko czekałyby na użycie. To z kolei spowodowałoby, że wszyscy mieliby więcej pieniędzy i wpłynęło na inne elementy gry. Poza tym zwiększenie liczby lokomotyw, jakie może posiadać jeden gracz, wpłynęłoby na wydajność gry.
  • Powinno być więcej pociągów pasażerskich w każdej erze – co najmniej dwa.
    Odpowiedź: to życzenie z przyjemnością spełnimy! Pomysł wprowadzenia większej liczby pociągów pasażerskich pojawił się już na etapie projektowania tej całej funkcji. Dajcie nam jednak jeszcze trochę czasu.
  • Po wprowadzeniu przewozów pasażerskich badania stały się zbyt trudne – nie da się odkryć pociągu pasażerskiego, najlepszej lokomotywy towarowej i sprzęgu.
    Odpowiedź: do tego celu przydatna jest wczesna rozbudowa laboratorium. Dodatkowo w rozwoju tego budynku mogą pomóc pieniądze zdobyte dzięki przewozom pasażerskim, czyli inwestycja będzie się zwracać.
  • Czasy oczekiwania przy przewozach pasażerskich są za długie i nie można na to wpłynąć.
    Odpowiedź: w wakacje wprowadzimy jedną, małą zmianę w tym zakresie. Obserwujcie ogłoszenia!

Życzymy Wam dobrej zabawy, podróżujcie bezpiecznie!

Zespół Rail Nation